Skupinové cvičenia

TRX - Total Body Resistance Excercise so Zuzkou

TRX závesný systém je systém cvikov, ktorý rozvíja nielen kondičné schopnosti, ale hlavne rovnováhu a silu. Vďaka tomu, že si môžete regulovať veľkosť záťaže (percento telesnej hmotnosti), s ktorou cvičíte, je TRX vhodný pre všetky úrovne fyzickej zdatnosti. Od začiatočníkov až po vrcholových športovcov. Podstatou TRX je využívanie nastaviteľného závesného systému, ktorý umožňuje vykonávanie skutočne pestrej palety cvičení. Pri cvičení platí zásada, že časť je zavesená na špeciálnych popruhoch a zvyšok tela je vo väčšine cvičení na podložke.
TRX je skratkou slovného spojenia Total Body Resistence Exercises, ktoré možno voľne preložiť ako tréning pre svaly celého tela.
TRX sa od iných cvičení odlišuje tým, že hlavný dôraz je kladený na jadro – core. Sústreďuje sa na vybudovanie stabilného jadra, teda svalov brucha, panvy, zadku a hrudníka. Práve stred tela je zodpovedný za ľahké a jednoduché zvládanie bežných aktivít počas dňa. Stabilné jadro je zárukou toho, že už nebudete pociťovať bolesti chrbta, kĺbov a svalov. Princípom tréningu je zavesenie jednej časti tela do popruhov, pričom druhá časť zostáva v kontakte s podložkou. Intenzitu cvičenia si každý môže regulovať sám, a to iba zmenou polohy tela oproti závesnému bodu. Posunutie tela o pár centimetrov zmení intenzitu vykonávaného prvku. Čím ste nižšie pod závesným bodom, tým je cvičenie náročnejší, a naopak.

Cvičenie s TRX prináša množstvo výhod oproti iným cvičeniam:
– cvičením sa rovnomerne precvičujú všetky svalové skupiny i svaly, ktoré sa pri iných druhoch cvičenia precvičujú len veľmi ťažko, výsledkom je príťažlivé bruško, pevný zadok a vypracovaný triceps.
– pri každom cviku dochádza k intenzívnemu zapojeniu hlbokého stabilizačného svalového systému, k posilneniu stereotypu správneho držania tela
– zlepšuje kondíciu, rovnováhu, mobilitu chrbtice, svalovú silu, stabilitu, ohybnosť kĺbov, flexibilitu a koordináciu.
– využíva formu silového tréningu – posilňovanie s vlastnou hmotnosťou
– cvičenia sa vykonávajú vo všetkých 3 základných rovinách pohybu, čo bežné cvičenia na posilňovacích strojoch neumožňuje. Tým je dosiahnutá komplexnosť na zlepšenie motoriky.
– pri cvičenia sa šetria kĺby a šľachy, pretože nárazy sú absolútne vylúčené
– za jednu cvičiacu jednotku precvičíte všetky svalové skupiny
– je výborným prostriedkom k zníženiu hmotnosti, pretože zrýchľuje metabolizmus a pomáha spaľovať tukové zásoby (pri nadhmotnosti je TRX efektívnejší vo forme kruhového tréningu). TRX zároveň buduje svalovú hmotu, vďaka čom spálite väčšie množstvo kalórií i vtedy, keď je telo v pokoji
– cvičenia sú vhodné k prevencii proti zraneniam a môže slúžiť ako rehabilitačné cvičenie po úrazoch
– dodáva pozitívnu energiu a zvyšuje sebavedomie, ktoré je zárukou spokojného a vyrovnaného života.

.

 

Zumba fitnes v sebe spája nenáročné pohyby typické pre latinsko-americké tance s aeróbnymi fitnes prvkami – nejde teda o klasickú hodinu tanca ani o „čisto“ cvičebnú hodinu, ale o kombináciu oboch. Pri cvičení sa využívajú pohyby typické pre tance ako salsa, merengue, samba či cumbia, pričom počas cvičenia sa strieda rýchle a pomalšie tempo hudby. Prináša radosť z pohybu, uvoľnenie, zábavu i relax a zároveň krásne formuje postavu.

Zumba® - Zumba fitnes so Simonou

6a00e550efb5fb8833010534df69cb970b-800wi

JOGA - s Monikou a Aďkou

.

Cvičenie jogy prináša pocit rozvoja, a to v dvoch rovinách. V mentálnej (duševnej) prináša ukľudnenie, pocit vyrovnanosti. V druhej fyzickej zase prináša zlepšenie kondície, vitality, pružné svaly a kĺbovú pohyblivosť. Je ideálnym cvičením pre všetkých, ktorí chcú dosiahnuť dobrý zdravotný stav a kondíciu. Cvičením jogy ovplyvňujeme tiež činnosť autonómneho vegetatívneho systému, ovládame riadenie emócií, ktoré sú spojené so žľazami s vnútornou sekréciou. Vďaka cvičeniu a dýchaniu sa učíme rozumieť svojmu telu a okoliu. Jemná yoga je výborná pre začiatočníkov a mierne pokročilých, pre obe pohlavia a všetky vekové kategórie. Zlepšuje ohybnosť a silu svalov a kĺbov, uľavuje od bolesti chrbta a šije, uvoľňuje stres, redukuje nadbytočný tuk. Okrem jednoduchých a účinných asán hodiny obsahujú aj relaxáciu, dychové a meditačné cvičenia. Tie vás zbavia únavy a prinesú energiu, vnútorný pokoj a rovnováhu.

.

 

Nový fenomén. STRONG by Zumba™tréning NIE JE DANCE CLASS je to tréning nakombinovaný z HIIT s váhou vlastného tela, prvkov bojových umení a posilovacích cvikov zameraných na core. Silové pohyby sú synchronizové s hudbou, jej tempo určuje intenzitu i kombináciu zostavy. Môžete očakávať celkovú transformáciu tela, rysovanie svalov a vysoké spaľovanie kalórii ešte 48 hodín po tréningu.

STRONG- so Simou

16b8fb4137d4becfb882b557c892ebdc

Rozvrh skupinových cvičení

rozvrh 1